تعریف رسانه چیست؟ رسانه های جمعی و رسانه های اجتماعی چه ویژگی‌هایی دارند؟

بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
mahmoud
20:10

مدیریت رسانه برای کسب و کارها

اگر ده یا بیست سال قبل، اصطلاح مدیریت رسانه (Media Management) را می‌شنیدیم، احتمالاً فکر می‌کردیم که بحث به کسانی که در رادیو یا تلویزیون یا روزنامه‌های کثیرالانتشار یا خبرگزاری‌ها فعالیت می‌کنند، مربوط است.

 

اصطلاح فعالان رسانه هم معمولاً به کسانی مانند نویسندگان مقاله‌ی روزنامه‌ها، خبرنگاران، مجریان و کارشناسان برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی اطلاق می‌شد.

 

حضور رسانه‌ای هم برای مدیران کسب و کارها بیشتر به این معنا بود که در برنامه‌های رادیویی یا تلویزیونی شرکت کنند و مصاحبه‌ای با نشریات داشته باشند.

 

اگر می‌خواستند خیلی باز و مدرن برخورد کنند، تبلیغات محیطی را هم شکلی از فعالیت رسانه‌ای و حضور رسانه‌ای در نظر می‌گرفتند.

 

اما ظهور و توسعه‌ی ابزارهای دیجیتال، فضای رسانه‌ای را متحول کرد و مدیریت رسانه معنای گسترده‌تری یافت.

 

توسعه‌ی ابزارهای دیجیتال، تغییرات مهمی با خود به همراه داشت و نگرش مدیران کسب و کارها به رسانه را به کلی متحول کرد:

 

  دسترسی ارزان‌تر کسب و کارها به مخاطبان و مشتریان، امکان‌پذیر شد.

 

  مشتریان بالقوه و بالفعل، خریداران راضی و ناراضی، دوستان و دشمنان برندها، به سادگی به کسب و کارها دسترسی پیدا کردند و موانع ارتباطی کم‌رنگ شد یا به کلی برداشته شد.

 

  حجم تولیدات رسانه‌ها از حجم مصرف مخاطبان بیشتر شد. بنابراین، با وجودی که ظاهراً کسب و کارها به رسانه‌ها دسترسی بهتری پیدا کردند، اما حالا باید برای جلب توجه مخاطب تلاش می‌کردند.

با توجه به این تغییرات، امروز مدیریت رسانه بسیار بیشتر از گذشته مورد توجه مدیران کسب و کارها قرار گرفته و می‌کوشند با تقویت دانش و مهارت خود در این زمینه، منافع کسب و کار خود را بیشتر و بهتر تامین کنند.

 

آشنایی با مدیریت رسانه، چه دستاوردهایی را برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت؟

واضح است که نمی‌توان فهرستی جامع از کارکردهای دانش مدیریت رسانه و مزایای تسلط بر این دانش تنظیم کرد.

 

اما موارد زیر، نمونه‌هایی از مهم‌ترین دستاوردهای توجه به مدیریت رسانه در کسب و کارها هستند:

 

  افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌ی ارتباط با مشتریان

  کاهش هزینه های تبلیغات و جذب مشتریان جدید

  مدیریت بهتر و اثربخش‌تر بحران‌ها

  استفاده‌ی بهتر از پلتفرمهای اجتماعی و حضور اثربخش‌تر در شبکه های اجتماعی

مدیریت رسانه برای کسب و کارها، شامل چه موضوعاتی است؟

اگر مدیر یک کسب و کار هستید یا قصد دارید به سراغ کارآفرینی و ایجاد کسب و کار جدید بروید، شاید مناسب باشد برای مدیریت رسانه هم در تقویم یادگیری خود، جایگاهی را در نظر بگیرید.

 

البته طبیعتاً بسته به موقعیت سازمانی و نیازتان، ممکن است لازم باشد برخی از این مطالب را به صورت کلی‌تر و یا به صورت بسیار عمیق‌تر بیاموزید.

 

فهرست زیر به شما کمک می‌کند تا برخی از مهم‌ترین حوزه‌های مطرح در مدیریت رسانه برای کسب و کارها را بشناسید:

 

رسانه سازی

 

 

چگونه می‌توانیم برای کسب و کارمان رسانه بسازیم؟

 

چه روش‌هایی برای این کار وجود دارد؟

 

نقاط قوت و ضعف هر روش چیست؟

مخاطب و مخاطب‌شناسی

 

 

چه کسانی مخاطب رسانه‌ی ما هستند؟

 

این مخاطب‌ها به چه نوع محتوایی علاقه دارند؟

 

آیا این مخاطبان قرار است مشتری ما شوند؟ یا قرار است سفیر ما باشند؟

 

  مخاطب شناسی چیست؟

 

  مخاطب شناسی در سخنرانی

 

  پرسونای مخاطب در بازاریابی محتوا

ارتباط با مخاطب

 

 

الگوی ما برای ارتباط با مخاطب چیست؟

 

آیا قرار است فقط ما با مخاطب حرف بزنیم؟

 

آیا می‌خواهیم حرف‌های مخاطب را هم بشنویم؟

مدیریت جامعه مشتریان

 

 

با گسترش رسانه‌های دیجیتال، ظاهراً مفهوم باشگاه مشتریان به تدریج کهنه و قدیمی شده و باید به جامعه مشتریان فکر کرد.

 

چگونه می‌توانیم با استفاده از رسانه‌مان، مدیریت جامعه مشتریان را به شکل بهتری انجام دهیم؟

 

چگونه می‌توانیم از طریق رسانه، رفتار مشتریان‌‌مان را تغییر دهیم؟

 

مرز این کار تا کجاست؟ تا چه حد می‌توان رفتار مخاطبان را مدیریت کرد؟

 

  طراحی رفتار چیست؟

برندسازی و رسانه

 

 

چه سهمی از برندسازی ما، بر عهده‌ی رسانه‌ی ماست؟

 

آیا رسانه باید در خدمت برندسازی برای کسب و کار و محصولات آن باشد؟ یا مدیران کسب و کار؟

 

فرصت‌های برندسازی از طریق رسانه را می‌توان حدس زد؛ آیا تهدیدهای برندسازی به کمک رسانه کسب و کار را می‌شناسیم؟

مدیریت تیم رسانه‌ای

 

 

تشکیل و مدیریت تیم رسانه‌ای ساده نیست.

 

تیم رسانه‌ای، علاوه بر مفاهیم محتوا، رسانه و دانش ارتباط، باید مفاهیم کلان مدیریتی سازمان را نیز به خوبی درک کنند.

 

بدون درک مباحثی مانند استراتژی و بازاریابی و ارتباط با مشتری، به سختی می‌توان رسانه را به شکلی اثربخش مدیریت کرد.

 

رسانه، به همان اندازه که می‌تواند اهرمی برای رشد کسب و کار باشد، در صورتی که تیم مناسب برای آن انتخاب نشود، می‌تواند 


تعداد بازدید از این مطلب: 144
بازدید : 144

می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
f.f در تاریخ : 1396/10/25/1 - - گفته است :
وب پر محتوایی داری..
موفق باشی
پاسخ:ممنون


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









آیا تکنولژ روبه پیپیشرفت است

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود